Eenvoudig is het niet: leerdoelen schrijven voor uw eigen professionele
ontwikkeling, en dat zo dat u er zelf goed mee werken kunt en dat anderen u
daarbij kunnen adviseren en inspireren.
1. Persoonlijke leerdoelen schrijven
4. Meer lezen
NB: Verwar dit onderwerp niet met het
schrijven van leerdoelen voor het onderwijs dat u verzorgt.
Zie daartoe onderwijsadvieselement 66
Doelen van uw onderwijs bepalen en beschrijven.
In de docentprofessionalisering van de Medische Faculteit van de Radboud
Universiteit spelen zelfgekozen, heldere doelen een belangrijke rol. Voor veel
docenten blijkt niet zozeer het bepalen maar juist het formuleren
van hun doelen
lastig. De vraag was of zij met een aantal aanwijzingen in de vorm van een
FAQ verder geholpen kunnen worden.
Dit document heb ik geschreven omdat ik in trainingen
merkte dat de RadboudUMC-docenten die een professionaliseringstraject
ingaan moeite hebben met het beschrijven van hun leerdoelen. Ik heb de
meeste adviezen die ik daarbij geef samengevat in dit document in de
vorm van een FAQ.
Status:
etalage
Context
& colofon
U ziet een 'onderwijsadvieselement' dat ik in
mijn onderwijsadviespraktijk gebruik of
gebruikt heb.
Deze elementen zijn veelal achtergrondmateriaal bij workshops, cursussen
en advieswerk; bovendien worden ze gebruikt voor zelfstudie,
bijvoorbeeld in het kader van de BKO.
De meeste heb ik ontwikkeld bij
IOWO, dat
inmiddels opgeheven is. Ik werk ze af en toe bij, of ik laat ze juist historisch
intact; let op het jaartal en de status.
Onregelmatig maak ik ook nieuwe.
De index geeft u een overzicht van de
onderwerpen en statussen.
NB: Als u dit kunt lezen, heeft u vermoedelijk een afdruk in handen.
Deze onderwijsadvieselementen zijn evenwel ontworpen voor interactief gebruik, met als gevolg dat
essentiële informatie niet afgedrukt wordt; zo ziet u van een reeks afbeeldingen alleen de eerste.
Neem gerust contact met mij op voor anderssoortige presentaties van deze materie.